2023-2024 ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ DERSE YAZILMA VE KAYIT YENİLEME DUYURUSU
Derse yazılma | 25-26-27 Eylül 2023 |
Açılan seçimlik derslerin belirlenmesi | 28 Eylül 2023 (Bu tarihte sistem kapalı olacaktır) |
Açılmayan seçimlik ders yerine yazılma | 29 Eylül – 1 Ekim 2023 |
İlave derse yazılma | 29 Eylül – 1 Ekim 2023 (Hiç yazılma yapmayan/yapamayan öğrenciler de bu tarihlerde yazılma yapabileceklerdir) |
Derse yazılma linki | https://sabis.sakarya.edu.tr/ |
NOT 1: Yazılma işlemleri SABİS hesaplarından elektronik ortamda yapılacaktır. Üniversitemize yeni kayıt yaptırıp derse yazılma yapmak isteyen öğrenciler de ara sınıflar gibi elektronik ortamda derse yazılma işlemi yapacaklardır.
NOT 2: Adapazarı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde Danışman Onayı şartı ARANMAMAKTADIR.
DERSE YAZILMA İŞLEMLERİ
1- Katkı Payı/Öğrenim Ücreti yatırma işlemi: İkinci Öğretim veya Uzaktan (karma) Öğretim öğrencileri ile normal program süresini geçen birinci öğretim öğrencileri derse yazılma işlemi yapabilmeleri için 21 Eylül 2023 tarihinden itibaren katkı payı/öğrenim ücreti ödemesini yapmalıdır. Normal program süresi içerisinde olan birinci öğretim öğrencileri katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi yapmalarına gerek yoktur (Yurt dışından kabul edilen öğrenciler hariç). Öğrenciler ödemeleri gereken katkı payı/öğrenim ücreti miktarlarını Öğrenci Bilgi Sisteminde Derse Yazılma Menüsünden görebilmektedirler.
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Ödemeleri; 21 Eylül 2023 Tarihinden Akademik Takvimde Belirtilen Derse Yazılmaların Son Gününe (dahil) Kadar, https://odeme.sakarya.edu.tr/ adresinden BÜTÜN BANKALARIN KREDİ KARTI ve BANKA KARTIYLA (SANAL POS) YAPILABİLECEĞİ GİBİ......AKBANK'ın Bütün Şube Veznelerinden, Akbank İnternet Bankacılığından TC KİMLİK NUMARALARI ile Yapılabilir. Öğrencilerimizin Üniversitemizde Önlisans, Lisans veya Lisansüstü olarak öğrenciliği olabildiğinden bu durumda olan öğrenciler TC numarasından sonra eğitim almak istedikleri programa ait öğrenci numarasını seçerek borcu/borçları ödeyebileceklerdir.
Harç İşlemleri ve Ödemeler İle İlgili Tıklayınız.
Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptıran öğrencilerin, İKİNCİ YÜKSEKÖĞRETİM programına ait öğrenci katkı paylarını, KENDİLERİNİN karşılamaları gerekmektedir.
2- Adım adım Derse yazılma işlemi : (1. Sınıf öğrencileri de derse yazılma işlemi yapacaklardır)
- https://sabis.sakarya.edu.tr/tr/Login kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptıktan sonra Öğrenci Bilgi Sistemi (OBİS) menüsünü seçiniz.
- Sol menüden Derse Yazılmayı seçiniz.
- Açılan ekranda görülen ve seçmek istediğiniz dersler için Ekle butonuna basınız.
- Seçtiğiniz dersler sayfanın üst kısmında görünecektir derslerinize son halini verdikten sora Danışman Onayına Gönder butonuna basarak dersleri onaya gönderiniz (Danışman ataması yapılmayan öğrenciler için yazılma esnasında danışman onayına gerek yoktur).
- Danışman Onayına Gönder butonuna basıldıktan sonra sistem Seçilen Dersler menüsünü açacaktır. Eğer burada derslerinizle ilgili sorun olduğunu düşünürseniz danışman onaylayana kadar değişiklik yapılabilirsiniz, Danışman Onayından sonra değişiklik yapılamayacaktır.
- Üniversitemize Dikey Geçiş, Yatay Geçiş vb. nedenlerle kayıt yaptırıp henüz sistemde ders intibakı (saydırdığı dersler) görünmeyen öğrenciler mazeretli yazılma haftasında (2-6 Ekim 2023 tarihleri arasında ilgili öğrenci işlerine başvurarak) derse yazılmalarını yapabileceklerdir.
Önlisans ve Lisans Öğrencileri İçin Derse Yazılma İle İlgili Notlar |
|